Twee virtuoze maracas halen je langzaam uit de nacht met een zacht maar intens en ritmisch spetterend ritueel uit Latijns-Amerika.
Met één klarinet en nog eens zeven uit versterkers rondom het publiek voel je al de eerste vibraties van de bruisende stad die wakker wordt. Het is ook één van de bekendste werken van de minimalistische componist.
En Siciliaanse volksmelodieën op altviool contrasteren op het binnenplein met de rauwe natuurlijk stem van een Siciliaanse volkszanger, 40 jaar geleden door de componist zelf in Palermo opgenomen. Tot slot sluiten Italiaanse kerkklokken het concert af om de dag te beginnen.
Javier Alvarez
Temazcal (1984) voor maracas en electro-akoestische klanken
Steve Reich
New York Counterpoint (1985) voor klarinet en tape
Luciano Berio
Naturale (1985) voor altviool, percussie en tape
Bram Bossier, altviool
Frank Van Eycken, percussie
Dries Tack, klarinet