Ook Goeyvaerts volgde met onwrikbare overtuiging zijn origineel artistiek parcours. Waar Ustvolskaya rechtlijnig op het doel afging, bewandelde hij een bochtige maar uiterst authentieke weg. Na de breuk met collega en vriend Karlheinz Stockhausen – die samen met hem aan de wieg stond van het serialisme – koos hij voor een periode van absolute stilte en totale afzondering van het muziekleven. Zijn verrassende terugkeer, via een persoonlijke interpretatie van repetitieve muziek, leidde uiteindelijk tot zijn opus ultimum: Aquarius, een apocalyptische wereldvisie op muziek gezet. Een scenisch oratorium met bezwerende muziek. Zum Wassermann klinkt als een initiatieritueel bij het aanbreken van een nieuw astrologisch tijdperk.
Galina Ustvolskaya (1919-2006)
Composition nr.1 Dona Nobis Pacem (1970-71)
Galina Ustvolskaya (1919-2006)
Composition nr.2 Dies Irae (1972-73)
Galina Ustvolskaya (1919-2006)
Composition nr.3 Benedictus, Qui Venit (1974-75)
Karel Goeyvaerts (1923-1993)
Zum Wasserman (1984)
SPECTRA o.l.v. Filip Rathé
Gerard Bouwhuis piano (Oestvolskaja)
Reinbert de Leeuw muzikale supervisie (Oestvolskaja)
Inleiding om 19:15 door Thea Derks
Er zijn (voorlopig) geen speeldata voor deze voorstelling